UWAGA! Strona korzysta z plików cookies przy statystykach i logowaniu. Pliki te pomagają w funkcjonowaniu strony. "Ciasteczka", których używamy są bezpieczne i nie mają szkodliwego wpływu na Twój komputer. Odwiedzając nasz serwis zgadzasz się na ich przyjmowanie.
Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności
Główna Wyniki Plan zadań Regulamin Terminarz Nagrody Materiały Forum Konkurs dla Nauczycieli Patroni Kontakt
Plan Zadań konkursu "Zdrowo jem, więcej wiem!" w kategorii KLASA I


etap: ZIMA (etap zakończony)
RAPORT 1:
Opis przebiegu zajęć lekcyjnych (max. 50 p.)
- do 50 punktów
- opis nie powinien przekraczad 1800 znaków
- prosimy także o skomentowanie wyjściowego poziomu wiedzy dzieci na temat będący przedmiotem zajęd
Dokumentacja zdjęciowa przebiegu zajęć (max. 25 p.)
- do 25 punktów
- prosimy o przysłanie maksymalnie 5 zdjęd
- oceniane jest 5 pierwszych zdjęd
- za każde zdjęcie powyżej piątego przyznawane są punkty karne
- każde zdjęcie oceniane jest maksymalnie na 5 punktów (liczy się jakośd zdjęcia i treśd)
Zdjęcia pomocy dydaktycznych wykonanych przez nauczyciela (max. 25 p.)
- do 25 punktów
- prosimy o przysłanie maksymalnie 5 zdjęd- oceniane jest 5 pierwszych zdję
- za każde zdjęcie powyżej piątego przyznawane są punkty karne
- każde zdjęcie oceniane jest maksymalnie na 5 punktów (liczy się jakośd zdjęcia i treśd)


MATERIAŁY DO ETAPU
Nazwa:
PLAN REALIZACJI ZADAŃ KONKURSOWYCH
Opis:
Wyjaśnia krok po kroku, w jaki sposób szkoły mają uczestniczyć w konkursie.
W skład etapu jesiennego wchodzą 3 bloki zadaniowe:
1. Zajęcia lekcyjne –2 godziny lekcyjne.
2. Konkursy – 3 rodzaje.
3. Forum Zdrowia dla Rodziców – jedno spotkanie w czasie wywiadówek.
Realizacja wszystkich zadań, potwierdzona raportami, jest podstawą ubiegania się o nagrody.
Nazwa:
SCENARIUSZ - CUKIER? NIE DZIĘKUJĘ! MATERIAŁY DODATKOWE DO LEKCJI.
Opis:
CEL: Uświadomienie dzieciom, że jedzenie słodyczy prowadzi do otyłości oraz wywołuje wiele chorób. Uświadomienie dzieciom konieczności ograniczenia cukru i słodyczy w diecie. Zachęcenie uczniów do podjęcia decyzji o zmianie nawyków żywieniowych. Uczenie dzieci odpowiedzialności za swoje zdrowie. Do scenariusza dodano kartę pracy do lekcji oraz materiały do pobrania.
Nazwa:
SCENARIUSZ - POZNAJEMY WARZYWA I OWOCE. MATERIAŁY DODATKOWE DO LEKCJI.
Opis:
CEL: Uświadomienie dzieciom ich możliwości poznawczych (zmysły: wzroku, węchu, dotyku i smaku). Zapoznanie dzieci z wartościami odżywczymi warzyw i owoców. Uświadomienie dzieciom roli warzyw i owoców w codziennej diecie. Zachęcenie dzieci do codziennego jedzenia warzyw i owoców. Uczenie dzieci zasad koleżeńskiej współpracy potrzebnej do osiągania zakładanych celów. Do scenariusza dodano kartę pracy do lekcji oraz materiały do pobrania.
Nazwa:
KONKURSY
Opis:
Poza zajęciami lekcyjnymi zaplanowano konkursy związane tematycznie z omawianymi na lekcjach zagadnieniami. W materiale przedstawiono szczegółowe informacje dotyczące zasad przeprowadzenia konkursu.
Zadania konkursowe wykonywane są przez grupy dzieci w ramach samodzielnej pracy poza szkołą. Rezultaty omawiane są podczas lekcji, a wyniki wspólnej pracy przesyłane przez nauczyciela w formie opisanej.
W etapie zimowym przewidziane są 4 konkursy:
Najciekawszy plakat z hasłem zachęcającym do zrezygnowania ze słodkich napojów na rzecz wody i ze słodyczy na rzecz owoców, warzyw, pestek i orzechów.
Zdobywamy odznakę Super Kucharzyka za najlepszy rysunek zdrowych słodyczy.
Strefa aktywności – najciekawsze propozycje zabaw w szkole.
Przedstawienie "Na straganie".
Nazwa:
FORUM ZDROWIA DLA RODZICÓW - PRODUKTY NAJBARDZIEJ POLECANE ORAZ NIEPOŻĄDANE W DIECIE DZIECKA
Opis:
Forum Zdrowia to tematy, które powinny zostać przedstawione rodzicom na spotkaniu w czasie wywiadówki. Załączona jest ulotka omawiająca problem, powiązany z tematyką zagadnień poruszanych z dziećmi w czasie zajęć szkolnych.
Wyjaśnienie, które produkty są najbardziej istotne w diecie dzieci, a których powinny unikać.
Nazwa:
WYTYCZNE DO RAPORTÓW
Opis:
Realizacja każdego działania zakończona jest raportem opisującym pracę Zespołu Konkursowego. Sędziowie oceniać będą realizację poszczególnych zadań konkursu w oparciu o przesłany raport. Kluczową sprawą jest rzetelne wypełnienie zadań, a nie objętość przysłanego do oceny raportu.
| | | | | |